Sunday, May 22, 2016

Schadeherstel


Bovenop het diepe matzwart van m'n kleine reiscamera glinsterde steeds een miniem plekje staal. Van een hoekje van de metalen ‘slede’ waar de flitser in schuift was de lak af, een miniem stukje wat toch opviel in het zwart en ik heb dat gefikst met een flacon zwarte lak die ik nog had liggen ter reparatie van een kleine lakbeschadiging van m’n vorige wagen.

Ik was er nooit aan toegekomen om met die lak wat te doen aan het portier van de wagen omdat het wel vervelend is als er een beschadiging is, echter het is nog veel irritanter als het zogenaamd “weg” is maar je blijft steeds je eigen onhandige reparatiepoging zien.

Zoiets wordt dan met de dag erger en zelfs vervelender dan de oorspronkelijke beschadiging, daar lees je veel over en dat is dan weer niet te ‘repareren’ want een schadehersteller wil schade herstellen, geen doe-het-zelf reparatie corrigeren, dat vinden ze beneden hun stand.

Ik kan me dat ook wel voorstellen. Collega’s gaan iemand er dan op aankijken zo van ik zag laatst wat werk van hem, nu dat leek nergens naar. En zo stoer als die automannen zijn voor de buitenwereld, zo gevoelig zijn ze onder elkaar, het is een kleine wereld en er wordt weinig hardop gesproken maar het blijft vervelend. Als een veenbrand gaat een dergelijk bericht rond en voor je daar erg in hebt is je reputatie naar de gallemiezen.

Reputatieschade is onherstelbaar staat er in het personeelstoilet op de werkplaats.


No comments:

Post a Comment