Wednesday, September 24, 2014

En dan nu: De meterstanden

De NUON heeft vaak eigenaardigheden, zoals de melding van een factuur die niet blijkt te bestaan.

Nu weer bieden ze een handige service waarmee je kunt zien of je verbruik in de pas loopt.

Ik met de zaklamp naar de meterkast, en de standen invullen.

Dan meldt de website dat mijn meterstand "veel hoger of veel lager is dan verwacht."

Daarnaast echter blijkt uit de cijfers dat het geheel binnen de verwachtingen valt:



Hier heeft weer iemand een bijzondere service bedacht.

Dat zou de brandweer moeten doen. "Wilt u weten of uw huis brandt? JA, uw huis staat in brand!! Maar er is niets aan de hand, dank voor uw medewerking, bent u tevreden?"

Ik heb over die spookfacturen al maanden lang gemaild met de NUON maar dat heeft geen enkele zin. Je krijgt dan een opgewekte en uitermate vriendelijke reactie:

"Dankjewel, fijn dat je dit meldt! We gaan er achteraan en u hoort spoedig meer.

"Ik heb het nagevraagd en het is een bekend probleem, waar aan wordt gewerkt, en binnen enkele weken is dit opgelost.

"Dankjewel, fijn dat je dit meldt! Het probleem is ingewikkelder dan gedacht maar het wordt nu zo snel mogelijk aangepast.

"Dankjewel, fijn dat je dit meldt! Ja, vervelend dat u er nog last van heeft. Binnenkort zal dit ook in uw geval zijn verholpen.

Vaak krijg je daarna een mail met een enquête waarin je wordt gevraagd of je NUON aan je vrienden zou aanbevelen. Wat gaat er door die mensen heen? Denken ze dat er gewone mensen zijn die het in gewone conversaties daarover hebben?

"Zeg trouwens, ik kan je de NUON van harte aanbevelen hoor, zo'n goede ervaring mee, de stroom komt bij mij thuis gewoon hup uit het stopcontact, ja daar sta je van te kijken hè?"

Nu zijn er ook positieve berichten. Ik heb laatst een kleine duizend Euro terug gehad van ze, allemaal voorschotten van een woning waarvan ik de rekening betaalde, waarvan na ruim een jaar de meters stil bleken te staan. Ze geloofden mijn meterstanden niet, ik moest er foto's van sturen en uiteindelijk hebben ze de hele boel maar vervangen en de meeste voorschotten (afgezien van vaste kosten) teruggestort.

Van mij hadden ze die meters mogen laten hangen, eindelijk een duurzame woning met een nullijn in het gebruik.


No comments:

Post a Comment